Lagrad geting.

På morgonen när jag tar min lilla promenad på 15 minuter så ser jag samma personer, samma bilar och samma bussar vid samma ställe och samma tidpunkt...Om jag inte är tidig eller sen.  Jag har lärt mej av dom 3,5 månader som jag gått samma väg att jag vet exakt när jag är lite sen, mycket sen, tidig eller helt lagom.  Är jag tidig kommer Nyköpingsbussen när jag går vid sjukhuset, är jag sen kommer den redan vid Prix (Nuvarande Coop Extra på Sveaplan). Det är samma tant som står och väntar på skjuts innan korsningen Carlavägen/Sveavägen. Är jag tidig står hon inte där, är jag sen står hon där och vrider på sej och kollar vem jag är. (Även fast hon borde veta det vid det här laget, det är ingen överraskning direkt). Är jag tidig så kommer inte Claes och Cribba förbi med bilen, är jag sen blir jag ihjälskrämd av tutan. Längre bort vid sjukhuset står alltid en gubbe och röker en morgoncigg, det är nog snart så att vi börjar heja på varandra bara för att..liksom. Men jag kommer alltid mellan 06.25- 06.35. Beror på hur trött jag är på morgonen. Den här veckan har det gått bra för att det är vår ute. Så skönt att kunna gå utan jacka på dagarna och bara sitta på dagisgården och sola lite. Framförallt slippa ta på vantarna på barnen, det är så jobbigt för att dom slänger av dom sen klagar dom på att det är kallt så måste man göra samma sak 1000 ggr.
   Idag fick vi pannkaka, det var den bästa veckan på länge enligt barnen och dom hade varit så förväntansfulla och glada. Konstigt att lite pannkis kan göra barn så glada. Men jag där emot, tyckte inte att det var så himla trevligt en bit in i måltiden. Hittade en geting i sylten på min tallrik som hade legat i syltburken någon sekund innan. Den har legat legat i slylet ända sen den tillverkades för den såg jävligt röd och död ut. Fy fan! Varför fick just jag den? Det kunde lika gärna ha sett ut som en jordgubbsklump. Men ICKE! Ska fan skirva till all press i hela Sverige...eller inte.
   Nu sitter jag här med min lilla gumma i knät..hon hårar som en...ja som en...hmm..katt kanske? Hehe!

Imorgon slutar jag tidigt. Hipp hurra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback