Måste bara skriva av mej lite.

Jag har haft så himla tråkigt idag, bara kollat på hmm... Andra Avenyn, alla 15 avsnitten som jag missat..typ.
Jag kom på idén att leta reda på gamla skivor som innehåller gamla foton.
Märkte att digitalkamera har man ju inte haft så där asa värsa länge så jag fick kolla på framkallade kort från tonårstiden.

Första fotobunten:
99-07-04

Jag och Alex går på Martin- konsert i Parken Zoo. (Martin Svensson, du är så yeah yeah, wow wow)
Har tagit ungefär 100 bilder på konserten och kanske tre stycken blev bra.  Efter konserten sprang vi så klart till grinden där alla artister åker ut. Han kom dit och vi fick autograf och fjortis som man var tog man så klart kort på bilen också. Så himla viktigt!! Jag typ döööör assååå! Haha.
Under konserten drack Martin Ramlösa och så klart gick vi till Konsum för att köpa det. Vi hade aldrig druckit det förut, men vi tvingade i oss det bara för att Martin drack det. Smakade det bra? NEJ!

Ett kort taget i Alex rum på Take 5. Hon hade affischer i taket för att se dom innan hon gick och la sej (vi gick och la oss?) Sov nämligen där mer än hemma.

Andra bunten:
Min första lägenhet 8-9 år sedan.

Min första lägenhet fick jag när jag gick i 6an. Nej jag var inget soc-fall!! Mammas nya kille Tony flyttade in i en etta bredvid mamma bara för att se hur det gick för dom att bo ihop. Han bodde med mamma och jag bodde själv i hans etta. Så här i efterhand kan jag inte förstå att jag ville bo där. Jag var i stort sätt livrädd varje gång jag sov själv och vaknade av att jag gick i sömnen, flera gånger om. Tur så hade jag mina "häxor" som sov över ofta- Alex och Kajsa. Vi var alla mörkhåriga, nästan svarthåriga så vi blev kallade för "häxorna"..Jaja...Många var avundsjuka på att jag hade en "egen" lägenhet, men så kul var det faktiskt inte. Jag vantrivdes och saknade folk i rörelse, alltså min familj.
Egentligen kan jag inte skriva så mycket om bilderna mer än FJORTIS gånger 1000. Men vi hade en rolig tid och det var väl allt som räknades.

Tredje bunten:
Fattaru på Blå

Stora Fattaru-fan, det var jag och Alex. Vi ville se Fattaru på Blå även fast vi endast var 15 år. Hur skulle vi kunna se dom när vi bara var 15 år? Jo, min mamma var snäll och följdemed oss dit, eftersom hon känner Rocco som ägde Blå.
Vi satt i tim-tal för att sminka oss hemma hos mej och vi var nog nervösa. Första gången att se Fattaru, LIVE! Gaaah!
Mamma var snäll och följde med oss även vid andra tillfällen som när MBMA och Looptroop skulle uppträda.
Thanx mum...det betyyde mycket för oss....DÅ!

Fjärde bunten:
7-8-9-1an.

Högstadie-tiden. Jag och alla i min ålder kände sej så vuxna, även fast vi bara var små snorungar. Det var jag, Alex, Sophia, Sofie och Paulina (Ibland Ållih)  som hängde ihop. Vi började hänga i skolan och allt mer på helgerna. Det börjades med alkohol och rökning (dock rökte inte jag, kanske något bloss bara) Vi hade vår lilla samlingsplats bakom brandstationen i deras pergola. Även kallad "vår pergola"
Senare även "Buggis pergola"- han stal vår plats. Ska inte gå in på det nu..
Vi drack våra 7% och försökte bli lite fulla. Vi drack i alla fall cider från systemet, inte HB ( som vi iof. började dricka senare i tiden) Där satt vi kväll in och kväll ut, lalla runt på stan och bara var. Alex hade bra kontakt med Nate, så vi började hänga med honom och hans "gäng". Vi var ofta hos Slusken, som spelade hiphop i sin lilla etta i Nyfors. Där hängde vi tills den dagen min älskling kom in i bilden.

Tyvärr så började vi redan där splittras lite.


Synd bara att jag inte har en scanner så jag kan scanna in lite bilder från den här tiden...
Men dom som var med vet hur det var och hur vi hade det.
Tacka utvecklingen för att digitalkameran har kommit, slippa framkalla 70 värdelösa kort och 4 bra.

Lite bilder från när digitalkameran kom till mitt hem:

    
  
    
   
    

Nej nu orkar jag inte kolla bland alla skivor mer..

Kommentarer
Postat av: Lina

hahaha brandstationens pergola var jag med i också nån gång!! HAHA.. Ååååh liten man va på bilderna!! SAKNAR!! :D BLOND OCKSÅ!!! :D SNART BLonDIN igeN!!!

2008-11-27 @ 23:15:40
Postat av: Lina

Fan vad deprimerande.. man va så snygg o smal på den tiden!!! HAHA :/

2008-11-27 @ 23:18:35
Postat av: alex

shit vad mkt du skrev!! så jävla kul att läsa. hahaha men kötpe vi verkligen ramlösa? det har jag glömt, eller förträngt! hahahah.. take 5! shit, vilka tider... det e så kul att kolla tillbak apå kort. om jag fick önska mig något skulle det fan vara att få tillbaka min dator!!! jag tänker på den ofta och hur kul d vore att se alla bilderna igen. åååh, fattaru & mbma, asså... shit, minns det som igår endå :D

2008-11-27 @ 23:19:12
Postat av: Elina

Javisst, smal var man på den tiden.. blev också deprimerad när jag kollade på bilderna :(

Postat av: Sandra

Jag o Filling ser ut som småbarn om man jämför med nu =)

2008-11-28 @ 17:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback