Aurinko paistaa.


Ja, solen skiner äntligen här på finska västkusten. Hela dagen har varit skön, med lite åkandes och handlandes i affärer. Köpte ett par snygga gladioatorsandaler. Vi åt på "Vanha rauman kellari", det var så mycket mat så jag åt knappt hälften. Efter det gick vi till affären och köpte glass och salmiakki. Min finska börjar flyta på ganska bra när jag väl är här. Jag lär mej nya ord hela tiden och förstår vad alla pratar om, åtminstone delar av meningarna. Mamma säger att, skulle jag bo i Finland i ett halvår skulle språket inte vara ett problem. Det vill jag inte, för jag trivs med mitt liv hemma. Jag längtar hem redan nu, även fast jag bara varit hemifrån i några dagar. Kanske för att alla ska festa och ha kul o varma Sverige. Låter väl som att jag är miljontals mil hemifrån, men i praktiken så är jag bara på andra sidan Östersjön.
Har precis kommit in från trädgården, har suttit och druckit gin och koskenkorva. Flugorna verkade också tycka om det. Dom kröp ner i mina uppdruckna burkar.
Sista kvällen i Rauma, ja vad ska vi hitta på? Jag inväntar i alla fall båtresan imorrn som kommer att innehålla en hel del party!

Äntligen funkar minneskortet... Bjuder på lite bilder.





















Ja ni ser, flera flugor kan inte ha fel- Drick kosken!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback