Finland.

Nu sitter jag i Riittas kök, vaknade redan vid halv 9 (7,30 svensk tid). Åt god frukost med den där finska osten som är inplastat bit för bit, gott finskt bröd och juice, ägg och te. Nästan hotellfrukost. Jag sover med mamma i dubbelsängen, hunden ligger vid fötterna så man knappt kan röra sej. Tur att man är van med katterna från hemma.

Resan hit var helt okej...god frukost och god Club Sandwich på Ellas. Färjan bestod av 95% av finska pensionärer som dansade finsk tango till finsk karaoke. Tur fanns det några svenska barn som sjöng allt från Linda Bengtzing till Ted Gärdestad. Drinkarna var goda!
När vi kom fram till Åbo stod det ingen buss till Rauma, den hade åkt för länge sen. Busschaufförerna sa att det står fel på svenska hemsidan, BRA! Det var svinkallt och vi var trötta som bara den. Som tur var hittade jag mina fingervantar i väskan. Efter mycket om och men och övervägande av att sova på hotell eller att bli hämtade så satte sej Riitta i bilen och körde till Åbo. Vi väntade på Hesburger i ca 2 timmar. Sen var det dags att åka bil i drygt en timme till Rauma.  Tur att Riita är lite av en "rally-kalle" så det gick ganska fort. För de som känner Riitta och vet vem hon är så ska hon alltid guida runt i stan hur trötta vi andra än är. Hon ville visa stan men vi sa nej. (Sett den 25000 ggr) I alla fall var hon tvungen att visa en skola vid hamnen... vi fick väl inte mer än att åka med.

Gårdagen bestod av att åka runt i olika affärer och kolla, laga mat hemma och lite film med öl och kosken.
Nu ska jag snart fixa mej lite, vi ska ut på en promenad till stora hamnen och gå runt lite i stan.
Tyvärr funkade inte minneskortet igår när jag försökte lägga upp bilder, men ikväll kanske.

Kan tillägga att det är kallt här på västkusten. Så ni i Sverige..njut av solen!


Kommentarer
Postat av: Lina

Hesburger.. hahaha är de typ burgerking lr? Mohaha! :) Jodu här är de varmt vill jag lova! Har vart lite små fult senaste dagarna.. men så idag lagom till helgen är det fin fint väder! :) Kul att du verkar ha det bra o mysigt! ;) Pussss

2009-04-10 @ 12:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback