Invigning av raggen i år.

Fredagen var ganska lång för min del. Jag stängde på jobbet, slutade strax innan 18,30. Vi var ute hela eftermiddagen, det var så fint och skönt väder. Vi som jobbar inom förskolan har ett bra jobb, vi får vara ute mycket. Speciellt nu när det är varmare så finns det mycket mer för barnen att göra. Tunnare kläder som gör allt lite enklare.
Mamma ringde och frågade om jag ville komma hem till Mats-gubben, han hade lite förfest eftersom han fyllde år.
Först tvekade jag, men när jag såg ginburkarna i kylen så ändrade jag mej. Det var en trevlig förfest med musik och prat.
Tanken var att gå till Harrys. Mamma hade en fribiljett till mej, eftersom hon skulle gå in med Tony på VIP-kortet. Hon flashade så fint med det hemma hos Mats, så när vi väl kom till Teatern så hittade hon inte det någonstans.  Som på löpande band kom en raggarbil. Rasmus, Jens och Sanna + chaufför var ute och gled omkring. Jag hoppade in i bilen och raggade i några timmar. Kom hem vid 3. Jag och Sanna rockade loss till Hot´N´Cold och hade en väldigt rolig kväll. Det var premiär för min del. Hoppas Filling tar ut Impalan snart :)

Lördagen var alltså lugn för mej. Var hemma och fixade lite under dagen. På kvällen träffade jag Alex och Lina. Köpte pizza på Carlavägen (som för övigt har stans billigaste och äckligaste pizza), gick hem till Alex och hade en tjejkväll.
Vid halv 1 inatt så åkte det förbi massor med brandbilar, någon ambulans och polis i rondellen utanför Alex. Nyfikna som vi är tar vi på oss jackor och skor och springer ut. Det brann i en lägenhet vid konsum och familjen fick åka till sjukhuset. Det var ingen stor brand, men den kunde ha spridit sej. Vi tre spanade in brandmännen och poliserna och när vi kom hem tog Alex fram en gammal present som hon fick när hon fyllde för några år sedan. En kalender med brandmän och små katter "Brandmän med klös" Haha, så himla roligt! Mums.

Idag ska jag ta en promenad i solen och bara njuta av timmarna tills det blir läggdags. Filling kommer hem ikväll, han har varit i Gbg och Örebro hela helgen. Tur att jag har katterna, annars skulle det bli ganska ensamt här hemma.
   På tisdag ska vi kolla på Görans hus i Skogstorp. Han vill flytta till en lägenhet i stan och eftersom vi vill bo i Skogstorp så passar det ganska bra. Vi ska bara titta om det är något för oss, för titta kan man alltid göra.



Pimpalan!

Kommentarer
Postat av: Morsan

Fribiljetten hade fastnat mellan ett i hopvikt papper i väskan!!Nu kan jag flasha med den igen:)

2009-04-19 @ 14:44:20
Postat av: Sanna

Japp :) De får vi allt göra om, snart.. ;P Puss

Postat av: Lina

Titta kan man alltid! :P Men fan va tråkit att ni någon gång kommer flytta till hus utanför stan :/

2009-04-20 @ 09:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback