Nostalgi.

Igår pratade jag, Lina och Alex om ett barnprogram som vi såg när vi var små. Vi trodde att det hette Grodlår & simfötter, men det rätta namnet är Simpor & Grodfötter. Nu sitter jag och googlar lite på gamla barnprogram, och vilka minnen jag får. Ser att det inte bara är jag som bloggat om gamla barnprogram och det förstår jag.

Kommer ni ihåg dessa barnprogram?
Dom som är markerade med fet stil är program som jag verkligen tyckt om!


Simpor & Grodfötter, Syster Yster & Lillstrumpa, Hagelbäcks matrast, Ika i rutan, Joelbitar, Power Rangers, Gullpian, God natt herr luffare, Hoppa högst, Kajsa kavat, Pippi Pelikan, Från a-ö (Hedvig & Helge), Roy och Roger, Barbapappa, Disneytimmen, Beppes godnattstund, Skrot-Nisse, Räddningspatrullen, Babar, Täppas, Linus på Linjen, Solstollarna, Fem myror är fler än fyra elefanter, Alfons Åberg, Televinken, Tummen, Ducktales, Hajk, Björnes magasin, Tippen, Ebba och Didrick, Sune, Bert, Rädda Joppe Död eller levande, Trasdockorna, Teskedsgumman, I mumindalen, Ture Sventon, Peter och Petra, Nils Karlsson Pyssling, Skymningssagor, ABC- bagaren Bengtsson, Bamse, Pingu och ALLA Astrid Lindgrens filmer så klart. Listan kan göras lång, men det här är dom jag kommer ihåg.
















Kommentarer
Postat av: Werre

Åå, snacka om minnen, gud vad mysigt. Det finns många höjdare på din lista. Fan vad kul, jag ska nog ladda ner nåt och titta på :D

Postat av: Alex

ååååh pippi pelikan!!!!!!!!!!!

2009-02-16 @ 16:24:22
Postat av: simone

vad hette den där hönan som gick runt, höna pöna i det gröna jsöng hon ju jämt, kommer du ihåg? haha

2009-02-16 @ 19:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback