Promenad.

Öppnade på jobbet i går och slutade vid 12.45.  Testade arbetsbyxor innan jag gick hem. Hela Gamla stadens förskolors personal ska får ett varsitt par. Promenerade hem till mamma. Läste tidningen, rotade i källaren efter lite barnböcker som jag ska ha i jobbsyfte. Mamma har ju varit så smart att hon har sparat varenda liten bok från vi barn när vi var små. Himla kul, fick en hel del minnen.

På eftermiddagen åkte jag och F ut till Hållsta för att titta på ett hus. Jättefint hus, superbra läge, skapligt fräscht...men,
det finns en hel del att göra. Tex, nytt badrum, ny toa, tapetsering, ny spis ny kyl och frys etc...Annars var huset perfekt. Finns massor med potential att göra huset till ett dröm hus. För det priset hon ville ha det för så känner vi att det inte är något för oss. Eller det ÄR något förr oss, men 1,7 miljoner, långt ute på vischan + mycket att göra funkar inte för oss just i dagsläget. Vi får helt enkelt leta vidare, eller bygga ett helt nytt hus för samma pengar.  Ett hus till sommaren skulle ju vara mysigt. Grillfest och poolparty typ...

Om en dryga timme ska jag och mamma gå till mormor och hämta hennes vovsing. Ska gå till Vilsta och ta en långpromenad. Det börjar se bättre och bättre ut på vågen nu igen...länge sen jag var glad när jag stod och tittade ner och se siffrorna komma fram.
Hej då skräpmat, hej då allt onyttigt.. (förotom ibland dååårå). Jag vet inte, men jag tror att festandet har en stor roll på hur det ser ut på vågen. Jag har festat 2 gånger sen nyårsafton och innan dess varje helg. Kanske spelar in lite?

Nu ska jag ta en dusch och sen gå hem till mamma. Tjing!


Kommentarer
Postat av: Werre

Vad duktig du är som promenerar och vad kul att det ger resultat :) Vad fin du är på bilden! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback