Visioner + - 0.

Jag har en hel del visioner om hur mitt liv ska se ut. Redan nu och om flera, flera år. Tankarna har snurrat omkring i huvudet en längre tid, men det är inte för ens nu de dyker upp dagligen. Det händer inte så mycket som jag vill. Har jag svårt med att sätta igång med de saker jag tänkt. Det känns som att jag gräver ner mej och aldrig får arslet ur vagnen. Känns som att jag glider ifrån allt och alla just nu. Prioriterar jag fel, gör jag fel, men vad är då rätt..egentligen. Jag har kanske kommit in i en liten svacka i mitt liv, därav att inget händer. Tiden står stilla, men rusar iväg på samma gång.
Händer det inget för att jag bara tänker. Måste jag sätta upp mina mål skrivet på kylskåpet för att komma igång och bli påmind över hur viktigt det är för mej, för er. Jag kanske behöver en liten förändring i mitt liv..så liten som en flytt. Inte långt, men bara en omstart. Ett hus, alltså något att pyssla med. En liten resa, bara komma bort och få ett miljöbyte.

Sätter jag upp för stora mål redan nu. Jag menar, jag är 21 år. Har jag för bråttom. Tänker jag för mycket. Jag vet inte... Jag blir i alla fall ständigt påmind om mina tankar som aldrig blir verklighet.



 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ta det lugnt Elina. Du kommer hinna med allt du vill. Men visst är det bra att ha tydliga mål. Det blir lättare att följa vägen då. Men glöm inte att göra avstickare då och då. Jag tycker att du är en jättebra pedagog och har en bra blick för dit jobb. Känner mig trygg att jobba med dej! Kram så ses vi på måndag!

2009-02-22 @ 13:15:32
Postat av: Elina

Tack S! :)

Postat av: Daniella

Kom igen syster, vi åker utomlands :)!

2009-02-23 @ 17:24:31
URL: http://hellbergdaniella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback