Mmmm...Beeeer.

Åh, vad jag håller på i datarummet. Det är liksom prylar över allt och det verkar aldrig ta slut.Michis ska ta min 120 säng så rummet kommer i stort sätt bara bestå av väggar, golv, tak och ett databord. Bordet behövs egentligen inte så mycket, men vi har koll på viktiga papper och sånt genom att ha det kvar. Vi köpte färg idag. Vid fönstret och snetaket (samt väggarna ner mot golvet) ska bli vitt som i övriga lägenheten. Resten ska bli grått. Den ända färg vi båda kom överrens om. Det får duga. Det kan bara inte bli sämre än förra hyresgästernas fyllemålning/ tapersering.

Jag och Filling har precis kommit hem från en visning på ett hus i Skogstorp. Hur fint hus som helst, gammalt, lantligt, mysigt..ja allt var bra invändigt förutom köksluckorna. Vidrig färg, enligt mej. Eftersom jag och Filling har så himla olika smak så tyckte han så klart det det var snyggt. Detta hus är det första som vi båda fattat intresse för. Sen kommer det där ordet MEN, men det var helkonstig tomt, inget utrymme för någonting och endast en plats för en bil och vi kommer att ha tre stycken. Så det blev tyvärr ett direkt nej... och det var nog någon mening med det. Dyker säkert upp något annat snart. Vi har egentligen inte bråttom, vi bor i en trea om vi skulle råka bli fler i familjen, men det är temperaturen som gör att man bara vill fly här ifrån. En liten balkong skulle inte skada...
På vägen hem svängde vi förbi systemet. Jag har bestämt mej för att jag ska börja dricka öl den här sommaren. Fick smaka Corona av Lina på Power Meet och det var gott, så jag har köpt tre stycken såna och 3 andra "tillfälliga nyheter" som var öl med smak av hallon/lime. Ja, jag får börja lite så, sen ni, då kan jag allt säga att det vore gott med en kall öl när solen hettar som mest. Om jag nog lär mej under dom här veckorna. Ja, vi får helt enkelt se sen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback