Ärftlighet.

Jag kollar på Efter Tio på Tv 4 och dagens program handlar om migrän. Cecilia Frode berättar om hennes migrän och hur hon hanterar den. Precis som hon berättar om synbortfall som kommer plötsligt, yr, känselbortfall hade jag här om dagen. Det är lite komiskt att det kommer på tv precis efter att jag har haft mitt första fall av klassisk migrän med aora. Det sägs att det är ärftligt. Ja, jo tack! Mamma och pappa har det och dom förstod ju precis vad jag beskrev. Vardagsmat för dom! Mamma hade så under sina graviditeter och det handlar om hormoner/hormonförändringar. Jag har jämfört min graviditet lite grann med mammas, som är väldigt lika. Undrar om det bara är en tillfällighet eller om det är ärftligt? Varje gång jag har någon fråga om någonting så kommer hon med ett svar att "sådär hade jag också, gör si, gör så". Jag kan nästan ringa henne och fråga vad som komma skall nästa vecka. Skämt och sido. Det ska bli intresant att se om det fortsätter att bli lika framöver. 



 


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är säker på att det är ärftligt! Mina båda graviditeter har varit exakt likadana som min mammas två första med mina äldre bröder. Synd bara att hon hade det som en dröm när hon väntade mig, vi har sagt max två barn! ;-)



Hoppas du slipper migränen i fortsättningen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback