Luciafirande.

Min lilla tomtenisse och jag tog en promenad på morgonen till tandläkaren. Eller Folke fick vara med Jaana och Lucia under tiden jag var hos tandläkaren. Folke fick en barbapappa mjukisdjur, för det var det han reagerade på uppe på Åhléns.
Efter det traskade vi runt i stan för att fördriva tiden lite. Kl. 15 var det luciafirande på mitt jobb. Det var trevligt att titta på det. Sällskapade med madde ner mot stan, där jag senare blev hämtad.


Det var lite roligt idag på Apoteket. Ett gammalt par i 80-års åldern kom fram och tittade på Folke. Tanten lekte tittut och Folke charmade henne så klart med sitt leende. Vi pratade en stund och jag berättade att han heter Folke. -"Folke, hör du, han heter också Folke!!" sa tanten till sin gubbe och skrattade. Det var kul med en gammal och en någorlunda nykläckt Folke :)

Så här såg Folke- Nissen ut idag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback