Skön vecka.

Åter till kylan igen efter en vecka på Teneriffa. Sol och bad har det blivit mycket av, samt restaurangbesök så det heter duga. Är inte ett dugg sugen på att äta ute nåt mer, haha!
Madde och jag bodde på ett hotell i Los Christianos, en liten lugnare del av Teneriffa. Det var mysigt, men en bit från stranden. Det gjorde inget, utan vi såg det som en fördel med lite motion på semestern. Tror att vi har gått flera mil. Hade varit intressant med en stegräknare. Vi har gått på stranden, vandrat gata upp och gata ner, hoppat bland vågorna och kikat in i några affärer. Det bästa med Madde är att hon är trött av sej, vilket jag definitivt är nu under graviditeten. Vi har gått och lagt oss skapligt och vaknat tidigt.
   Det har varit en härlig vecka, som jag till slut kunde njuta av. Första dagen fick jag blödningar och var tvungen att uppsöka vårdcentralen, som hänvisade mej till akuten. Direkt vid inskrivningen på sjukhuset så ropade en sköterska upp mitt namn. Jag hann alltså inte ens sätta mej i väntrummet. Madde fick följa med in och hjälpa mej med gynekologens knackiga engelska. Tack för hjälpen :) Allting såg bra ut och jag hade slutat blöda. Bebisen mådde fint. Man blir nog alltid lite mer orolig när man inte är på hemmaplan, men allt slutade bra så det är jag glad över. Det bästa av allt på resan, var alltså att jag fick se det bästa av allt. Nu vet jag att det finns en liten skit i min mage. Fortfarande väldigt overkligt, men vilken känsla att se. Nu kan vi börja fundera på namn :)


Flyget hem var försenat med 7,5 timme. Vi lyfte 22.20 istället för 14.30. Landade 05 på Arlanda, utan någon sömn på ett dygn. Tur att vi hade tagit semester på måndagen också, för jag hade inte hunnit till jobbet. Inte orkat jobba heller för den delen. Sov 3,5 timme hemma sen. Så sömn, det är nåt jag saknar







Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Hopp. Läste på fb att du skrev något om graviditet och hoppade in här för att få veta mer =) visste inte om att du var med barn men grattis till beskedet! Va roligt! kram kram och hälsa familjen //Malin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback