Hushushus. Bara hus hela tiden.

Har för mycket att göra att jag inte har tid att uppdatera. Efter nästa helg så borde vi vara inflyttade och klara. Då ska jag andas ut och bara njuta av den sista veckan som gravid. Om jag hinner? Dom flesta gravida har packat väskan till BB, fixat barnrummet och donat med det mesta redan flera, flera veckor innan BF. Jag har inte gjort någonting. Tror dock inte att vi dör om allt inte är på plats innan bebisen kommer.

Huset börjar likna mer och mer ett hus och inte en byggarbetsplats. Klinkers är klart i hallen och köket. Igår höll vi på att montera ihop köket i flera timmar. Alla lådor är klara och hyllor är uppsatta. Är bara hyllorna där ugn och micro ska sitta som ska upp, samt skåp över kyl och frys. Ska hämta kylen och frysen nu i dagarna. Kommer bli skitsnyggt när det är klart! Tack Mickes familj som hjälper till så mycket!:) När det ena börjar bli klart så påbörjas något nytt. Dräneringen börjar idag, vilket betyder att jag måste flytta lite på mina älskade jordgubbar i landet. Det var bara en-två rader (efter mycket om och men) som behövde försvinna. Det kan jag leva med, men inte hela landet. Så snart ska jag ut och plocka alla gubbar som finns. Hela tomten kommer i stort sätt att rivas. Inte ett dugg kul, men å andra sidan så är det skönt att få "allt" gjort den här sommaren. Vi behöver inte dränera förrän jag går i pension nästa gång och det är faktiskt helt okej. När jag kommer ut till huset får jag även se hur målning och tapetsering artar sej. Borde bli klart inom dom närmsta dagarna. Jag bara längtar över att få se hur fototapeterna kommer att se ut, samt dom övriga fondväggarna. Målarna har hållit på i snart två veckor. Det tråkiga är att jag som privatperson, som inte kan någonting om målning, inte ser allt dom gör. Jag ser spackel på väggarna och lite färg på finsnickeriet, men inte själva grundarbetet som görs ordentligt. En sak är säker- det blir bra! :)

Uppdaterar med lite bilder från telefonen under dagen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback