Sluta att avta nu då.

Igår hade jag värkar igen. Ondare än förut, men helt klart hanterbart, utan tvekan. Kraftig mensvärk som höll i sej i mage och rygg och sammandragningarna kom tätt- 2-3 minuter emellan. Tog ett bad och det kändes bra för stunden, men när jag väl gick upp igen så kom det igång igen. När jag skulle sova tog jag en alvedon och allt avtog under sömnen. Det känns ju lite sådär. Jag vet inte alls när jag ska ringa upp till förlossningen, hur många värkar det ska gå på en viss tid. Hur känns dom där riktiga värkarna? Jag vet inte. Har aldrig varit med om det tidigare. Jag vill inte ringa i "onödan" och komma in på en kontroll för att sedan bli hemskickad med ett skratt i ansiktet "Det här är bara förvärkar lilla gumman, vänta tills dom riktiga kommer. Hem och vila. DU är inte ett dugg öppen så bebisen kommer om tusen år". Alla säger att man vet när det är dags. Jag kommer att vara hemma så länge som möjligt bara för att jag tror att inget är på gång. Jag förväntar mej att ha den där enorma smärtan innan vi åker in. Men så kanske det inte är? Har man superont när man åker in, eller får man det under tiden man är där? Frågorna är många, men ut, det kommer han. Någongång.



Kommentarer
Postat av: maria jacobsson

Hej vännen!!Vänta för guds skull inte för länge hemma,kan gå snabbt,spännande nu verkar det ju iaf vara på g.Var rädd om dig och stort lycka till när det väl är dax,jag följer med spänning din blogg och FB.Kram

2011-07-28 @ 20:40:41
Postat av: Ida

Låter ju som att det börjar hända något! =)

Jag ringde in en gång och frågade när det är dags att åka in om man har tre värkar inom 10 min.. Men jag tycker ändå att man kan åka in när man själv vill. Man känner ju som sagt sin egen kropp bäst själv, och jag kommer åka in när jag inte står ut längre oavsett vad dom säger =) Har fått tid för igångsätting på tisdag den 2/8, hoppas dock att det startar av sig själv innan =) Lycka till med allt!

2011-07-28 @ 21:29:55
Postat av: Anonym

Förlossningen säger alltid att man ska ringa dit och fråga dem så kan de avgöra när man ska komma in. De tycker att man hellre ska åka en gång för mycket än en gång för lite så det inte blir komplikationer i onödan. De är hur förstående som helst och vill att man åker in bara för att kolla om man t ex är orolig för bebisen inte sparkat som vanligt, bättre kolla än ångra sig ifall något blir fel.



Tyvärr vet jag flera som gått över tiden som inte åkt i tid och då förlorat sina bebisar i onödan, det är inget man vill ska hända och då bättre ta det säkra för det osäkra. Så mitt råd är att ringa förlossningen, man kan aldrig agera i "onödan" när det handlar om sitt barn.



Har inte din barnmorskan sagt det till dig, min påminner om det ofta att viktigt höra av sig till förlossningen, de vill man ringer och vill ta emot för kontroller för de vill rädda liv.



Lycka till, hoppas bebisen kommer snart, kanske redan kommit!



2011-07-28 @ 23:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback