Agera kockar.

Hela söndagen spenderades hemma i mjukisbyxor och linne, oborstat hår och helt lagom ful så där. En dusch och borstade tänder var de krav jag la ner på mej själv. Ungefär vad jag hade ork till.
Mamma och Tuula kom över på en kaffe och sackade lite skit. Mamma stannade kvar hela kvällen och senare framåt kvällen bjöd vi på mat. Tony och Ella kom upp. Jag och Micke agerade kockar i köket. Vi fixade potatisklyftor med rotfrukter i ugn, fläsk- och kycklingfilé, pepparsås och beasås. Senast vi gjorde den maträtten hemma, eller senast Micke gjorde den maträtten, så tappade han ju kniven på foten. Det blev gott i alla fall, även fast jag missade delar av Solsidan. Vi började kolla på en film "Till det som är vackert" med Samuel Fröler, som var bra. Se den!

Imorse vaknade jag med jätteont i ryggen. Hade det tom. i drömmen jag drömde. Det bästa uppvaket var att barnet hade vattengympa. Det är så häftigt att känna :) Hela veckan har han varit livlig och mer blir han för varje dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback