Cyklistjävel.

Jag åker vid stålforsrondellen.. den lite högre upp efter skolan om man kommer från den stora rondellen vid Shell. Ska åka ut från rondellen och har stenkoll på cyklisten som åker jämsides med mej. Hon cyklar på ett sätt att hon ska fortsätta rakt fram. Inga tendenser till att titta åt sidan om det kommer någon eller liknande. Jag kör på som vanligt, ut från rondellen och precis vid övergångsstället för hon en typ u-sväng mitt vid övergångsstället så att hon är på väg och cyklar rakt ut. Jag kör på, för skulle jag tvärnita, skulle det ändå bli efter övergångsstället.. Så snabbt var ögonblicket. Hon skriker på mej som om jag har gjort fel, åker efter och härjar hur länge som helst.  För det första så har hon absolut inget företräde och för det andra så kan man väl kolla liiiiite om man inte vill dö.

Var bara tvungen att skriva det. HEJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback