Jag har bestämt mej.

God morgon!
Sitter och äter frukost med min lilla älskling. Jag har redan ätit klart. En tallrik fil tar inte så lång tid att få i sej.
Folke kämpar med sin macka. Roligt att spotta ut emot slutet.. Jag fullkomligt hatar när han gör så. Spottar ut allt när hungern börjar lägga sej. Mat överallt! Men vad gör det? Det måste städas lite oftare bara.

Jag vet inte hur många gånger jag har sagt att NU ska jag träna och gå ner några kilon. Har ock bara lyckat med träningen, inte det andra. Står still. Det är skittråkigt, men nu har jag bestämt mej på riktigt! Efter lite råd och tips i söndags så har jag lagt allt med skräp på hyllan och tagit fram det nyttiga i skafferiet.  Kan andra, kan troligtvis jag! Det har gått en dag, men jag måste klara det här. Jag ska inte gå på någon diet direkt, bara äta nyttigare och röra på mej mer. Betydligt mer. Det handlar om psyket och rätt prioriteringar. Pussla, är det som gäller när man har barn :)
   Igår gick jag själv på kvällen i en timme. Nästan 7km betade jag av. Det var riktigt härligt och det påminde mej om förr när jag gick flera gånger om dagen. Tänka sej att Volbeat fungerar fortfarande i hörlurarna.
   Bara att en sån sak som att gå till Maxi istället för att åka bil, även fast det regnar. Det gick ju jättefort och var skönt!
   Kommer att köra i en månad. Undantag för min 25-årsdag -och fest. Blir nog träning, men kanske inte så nyttig mat. Eller så har det där "suget" försvunnit helt.
Vägde mej igår kväll,(redan 1,5kg lättare på en vecka, hur det nu kommer sej??) mätte delar av kroppen och får se hur det ser ut om någon vecka, och framförallt en månad. Jag hoppas på resultat, annars dör jag! Kommer uppdatera lite i bloggen om hur det går med träning och allt. Endast för min egen skull, för att jag ska hålla mej peppad och klara av det här :) Har du några bra tips och råd att ge. Ge dom till mej, tack!


Kommentarer
Postat av: Simone

Om du inte vill utesluta kolhydrater helt så ät inte det inte till middag/kväll. Det funkar mycket på mig. Smoothies stillar sötsuget och är gott. Brukar ta en på kvällen när sötsuget slår till. Banan & hallon är tummen upp!

Postat av: Sandra

Tänkte säga som Simone. Vill inte vara nån kolhydrats-polis MEN kolhydrater omvandlas faktiskt till socker i kroppen och att äta en macka sent på kvällen är inte så mycket bättre än att äta lite chips... True story.

2012-05-15 @ 10:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback