Allt.

Mamma ringde och frågade hur det går med dieten. När vi slutade samtalet sa hon; "Nu ska jag gå och köpa en hamburgare med räksallad i". Tack för den! Jag är sugen på ALLT! Ge mej kebab, pizza, hamburgare, godis, chips, dipp, tårta, kladdkaka, grädde...ja, u name it. :(

Nu kör vi.

Några veckor innan vi åkte till Gran Canaria bestämde jag och Micke oss för att gå ner i vikt. Det bästa var om vi kunde göra det samtidigt, för att peppa varandra. Kjell, Mickes pappa kom som förslag med en diet som är bra att starta ´med,för att sedan leva sundare efteråt. Kjell har själv testat den och tycker att det var en bra start. Han förlorade många kilon. Dieten är i 13 dagar och jag vet att det kommer att bli lååånga 13 dagar, men det ska bli värt att testa. Lycka till till oss. Diciplin nu.

Mitt lilla hjärta.

Man måste vara djurvän för att ens förstå dessa känslor. Det går inte att beskriva hur tomt det är utan Fransis. Jag har ångest över att jag aldrig sa hej då till henne innan vi åkte iväg till Gran Canaria mitt i natten. Vi hade så bråttom. Livet tar vändning ibland och starkare blir man av det. Det är bara just nu som det känns hemskt att ha kommit hem till två katter och inte tre. Fransis var speciell, inte som en vanlig katt som kurrar ibland, sover och stryker omkring där det känns bra. Hon hade det där extra. Från att ha tagit kontakt med Micke på Katthemmet i Kärlby (efter en tuff start i livet) så fick hon det bästa hem en katt kan ha. Stort hus, två kattkompisar, oss och utelek flera gånger om dagen.Hon hade hela sitt liv framför sej. Jag tänker inte på det hon har upplevt, utan mer på det hon inte kommer att få uppleva. Bilarna kör som galningar vid vårt hus. Inte alla, men dom flesta. Knappast 30, snarare 50-70. Det var bara en tidsfråga till att något skulle hända. Efter en natt i huset, så känns det jobbigt. Jag lyssnade efter hennes steg, väntade på att hon skulle hoppa upp i sängen och lägga sej raklång över mej, tassa runt mina fötter. följa med in på toan, ligga och kurra även fast hon låg meter ifrån. Hon var alltid nära. Jag säger som Ella- Man kände sej aldrig ensam i huset när Fransis fanns. Känslorna går upp och ner. Ja, bearbetning kallas det. Tänk att det kan vara så tufft...att en liten, liten katt kan betyda så mycket. Sov gott mitt lilla hjärta.

Fransis.

Vår lilla, fina, underbara, speciella, gosiga och tokiga Fransis har blivit påkörd av en bil nu under tiden vi är borta. Det kommer alltså att kännas helt tomt när vi kommer hem. Vår lilla skit kommer inte att sova med oss längre. Hon har varit så speciell, för hon skulle vara nära oss hela tiden. Oavsett vad vi gjorde. Sov gott Fransis. Puss.

Spa.

Dagarna bara flyger iväg här på Gran Canaria. Imorgon åker vi redan hem. En vecka har gått jättefort och vi har inte längtat hem någonting. Kanske för att allt har varit så perfekt. Idag har vi damer varit på SPA i ett annat Lopesan-hotell. Kedjan heter Lopesan och har tre hotell. Jag valde pedikyr och rygg- och nackmassage. Helt underbart. Fötterna har nog aldrig varit så rena och lena sedan jag föddes och massören hittade varenda liten muskelknut som var fel. Det gjorde jävligt ont, men var skönt samtidigt. Precis vad jag behövde efter graviditeten och allt efteråt. Jag går ju och bär på en klump hela tiden :) För er som åker till Gran Canaria kan jag rekomendera både hotellet och Spa´t. Lopesan Baobab. Googla så får ni se. Men det måste upplevas, för att det går inte att fånga på bild. Nu ska jag svira om för den sista midagen på den här resan.

Härligt.

Den här dagen är helt underbar. Jag har haft flera timmar för mej själv vid poolen. Micke, Magnus och Kjell spelar golf, Yvonne och anneli är på stan och äter lunch med grabbarna. Folke följde med dom. Jag ligger helt själv vid poolkanten och bara är. Älskar att bara vara. Ligger gärna här i flera timmar till. Dock vill jag att Folke och Micke ska komma snart, jag saknar dom.

Tänder.

Folkes första tand kände jag när han bet mej på nyårsdagsmorgonen. Redan fem dagar senare, nu på canaria så har han fått sin andra tand. Fort går det. Inte undra på att han har sovit dåligt den sista tiden. Flera nätter i rad har han skött sej galant.

Lopesan Baobab.

Kan ju börja med att det är underbart att vara på Gran Canaria. Hotellet går inte att beskriva med ord om hur häftigt det är. Heller inte fånga på bild. Är det någon som funderar på att boka resa hit så boka på hotell Lopesan Baobab *****. Maffigt! Hotellrummen är fina med hög standard. Har tidigare bott på "risiga" hotellrum eller bungalows, men det här känns som värsta lyxen. Hotellet är går i afrikansk arkitektur. Vädret hittills har varit bra. Idag lite solmolnigt så jag, Micke och Folke hängde med Magnus, Anneli och grabbarna till en djurpark en bit bort. Skönt med lite omväxling. Annars är det sol och bad som gäller. Strosa omkring i butiker och äta & dricka gott. Vi har inkluderat frukost och middag på hotellet. Det är världens buffé. Det finns allt. Man vet aldrig var man ska börja... Servicen är perrfa! Ett hotell att rekomendera!

Sjukling.

Var på föräldragrupp nu på morgonen efter en väldigt jobbig natt. Folke har vaknat 1000ggr. Han såg lite mosig ut när vi var på träffen, så jag passade på att tempa honom. Feber. Fine- bra tajming till resan. Hoppas bara att flygresan går bra imorgon, men det tror jag. Men alvedon och rätt inställning så borde det funka. Nu sover Folke bredvid mej och jag ska försöka knoppa en stund jag med. Sen blir det till att packa väskorna.

Finaste.

Nu ska vi bubbla och dricka bubbel! :)

Jul -och nyårshelgerna.

Så typiskt!!! Äntligen hade jag tid och lust att skriva och får ner en veckas händelser hyffsat formulerat, så gick det inte att skicka ut. Allt försvann!! Jag blir galen. Nu har jag verkligen ingen lust att skriva om allt. Drar allting snabbt! Funderar på att sluta blogga eftersom jag aldrig gör det nu förtiden. Har appen i telefeonen så ett litet klick borde inte vara så svårt för att hålla världen uppdaterad. Antingen får jag bli bättre, eller strunta i det här helt enkelt. Julen var fin och trevlig, men ganska stressig. Vi var överallt och ingenstans, kändes det som. Tror att nästa år får bli hemma hema julafton och inte känna av någon stress. Vem vet, vi kanske inte är hemma i Sverige över huvudtaget ;) Nyårsafton spenderade vi hemma hos oss tillsammans med Magnus, Anneli och killarna. Vi lagade god mat och efterrätt. Sköt raketer för killarna redan kl.20 för att dom skulle få se. Dom tyckte att det var häftigt. 12 slaget var kallt. Folke sov och vi andra gick ut för att skåla. Skönt med en lugn kväll eftersom jag hade lite feber och var/är genomförkyld. Hoppas det försvinner tills vi åker till Gran Canaria på onsdag. Det ska bli UNDERBART vill jag lova.