Kontroll.

Har nu kommit hem från en kontroll på förlossningen. Skulle ju ha åkt upp imorse när jag ringde vid 05.30, men kände att det inte behövdes. Mina värkar visades tydligt på ctg-kurvan och hade mellanrum på 5 min ungefär. Min korsrygg värkte som tusan. Var skönt när jag fick ställa mej upp efter 45 minuter. Blodtrycket var en aning för högt, men ändå ingen fara, som jag fattade det som. Mina värkar, som alltid har varit över 1 minut, har gjort lite arbete. Enligt barnmorskan var det bra med längre värkar då det händer mer inuti. Jag är nu öppen två cm. Kanske får vi åka in ikväll, natt, imorgon eller på söndag. Vi får se vad värkarna gör för jobb framöver. Heja heja!


Kommentarer
Postat av: alex

vad roligt, snart är han här!

lycka till med allt nu :)

Postat av: Anonym

Vad bra att du åkte på kontroll! Härligt att allt ser bra ut och det är på gång, spännande och lycka till!!!



2011-07-30 @ 08:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback