Liten hälsning från öland.

Nu sitter jag utanför husvagnen i en solstol, fast i skuggan, efter en hel dag i solen.
Vi bor på en camping i Köpingsvik som heter Lundegård. Min bror Niklas brukar spendera midsommar här varje år.

Resan hit gick bra, bara att vi snurrade runt i Västervik för att leta efter ett ställe att äta på. Det tog två timmar, sen var vi på väg där ifrån. Fint väder när vi anlände till Öland. Katta och Jens satt och solade utanför husvagnen och hade det hur bra som helst. Vi grillade på kvällen och var allmänt trötta efter en bilresa på ett visst antal timmar.
   Igår gick vi upp tidigt och åkte till Böda, nästan högst upp på Öland, för att sola och bada på stranden som är lika vit som i Thailand. Synd bara att det var hur mycket folk som helst. Kändes som att vi låg på stranden på Gran Canaria, bara att alla pratade svenska. Efter många timmar blev det hemfärd, dusch och lite snack för att sedan äta på restaurang i Borgholm. Tog hundra år innan maten kom och servitörerna var inte det bästa. Men pastan som jag tog med gorgonzola, kyckling och halomiost var jättegod. 
   Idag åkte vi in till Borgholm för att kolla på Solidens slott. Vi gick och vi gick i grönska och trädgårdar, skog och mark innan vi fattade att det lilla vita huset var slottet. Vilken besvikelse! Jag hade förväntat mej ett slott som i Stockholm, haha!
När vi kom hem gick vi ner till stranden för att bada och sola. Så nu har jag fått färg.
Vi ska äta tacos ikväll och jag och Filling spånar på att kanske gå ut och slå klackarna i taket senare framåt midnatt.
Den som lever får se.

Vi har det jättebra här och vill inte hem alls på ett par dagar..kommer på fredag kväll/natt.

Bilder tar tyvärr för lång tid att lägga upp med mobilt bredband. Det är som att vara tillbaka med modem och första datan.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men du... på Gran Canarias stränder pratar fan alla svenska också =)

2008-07-24 @ 17:02:16
Postat av: Alex

Haha, nej följ med du nästa fre istället :D

2008-07-26 @ 11:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback