Snö.

Igår kom den första snön. Det är vitt och ljust. Äntligen! Jag hatar det där trista med regn och blåst. Hellre snö, faktiskt. Dessvärre är det svinhalt där plogbilarna har plogat. Slirade till ett x antal gånger på vägen till jobbet imorse, samt en i köket halkade och gjorde illa handleden så det blev akuten.
Vaktis hade inte hunnit ploga på vår gård på jobbet så det var jobbigt för barnen att gå. Jag och Carina började rulla ner från backen så barnen skulle få lite fart med pulkorna i alla fall. Jag och några barn har haft hur kul som helst. Vi har brottats i snön och vi har skrattat som jag vet inte vad. Tur att jag har mitt barnasinne kvar. Så här mycket har jag inte lekt i snön sen jag var liten. Mer sånt.

I två nätter har jag sovit dåligt. Jag har lagt mej vid 22 i sängen, men inte kunnat sova. Förkyld och halvfebrig som jag är så spelar väl det roll, men det är SÅ mycket som snurrar i mitt huvud nu. Inte okej, kan jag tycka. Känns som att det händer miljontals saker just nu. Jag får väl se framåt istället. Efter regn kommer solsken. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback