Iskallt.

Idag blev det att ta på vinerjackan och vinterskorna på. -6 grader imorse när jag skulle gå till jobbet, och det blåste som sjutton! Det kändes som -15 istället.
Var ute med några barn i skogen idag, men det blev inte så länge bara för vädret. Trotsade kylan på lunchrasten och tog en PW med Matilda...riktigt skönt. Vi snackade om bröllop som vi varit på och lite hur vi tänkte kring det. Hur vill man själv ha det? Kommer det bli som man trott? Vi kom i alla fall fram till att det vet man inte förr ens man är där.

Sämre tider råder, även inom kommunen. Jag hoppas verkligen inte att jag mister mitt jobb. Jag älskar det jag gör och jag kan bara inte bli arbetslös! Det ordet finns inte i min hjärna. Jag har aldrig varit arbetslös, hur gör man, VAD gör man?  Nu ska jag inte ropa hej för ens jag hoppat över bäcken. Men det sitter så klart i takarna.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Tror nog att du sitter säkert! Men hur vi kommer att få jobba kan ju vara frågan att ställa sig. Hur många barn osv. Du har väl fast jobb nu? Å gift lär du väl bli? Kram S

2009-03-24 @ 18:45:29
Postat av: Malin

Haha, du vill det va? :)



Usch, jag är också riktigt orolig för det där med varseln inom kommunen =/ Jag har bara varit anställd två år lite drygt, så man får väl se hur det går. Vet man att folk hos oss kommer att få gå? Jag håller tummarna för att vi får ha våra jobb kvar! Kram

Postat av: Malin

Får hoppas på det, även om man vet att det oftast är "sist in först ut" som gäller. Inget guldläge att vara föräldraledig heller just nu, kanske. Du får jättegärna rapportera på torsdag om vad som sades på mötet :)

2009-03-24 @ 19:34:37
URL: http://chainsawy.blogg.se/
Postat av: Morsan

i morse, i stället, förrän. ( Här kommer skolfröken!) :)

2009-03-24 @ 22:54:27
Postat av: Pernilla

Elina du kan gå kurs hos mig när du blir arbetslös ;) Jag vet allt man gör när man är arbetslös :P

2009-03-25 @ 16:53:12
URL: http://peenillaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback