Barnmorksebesök.

Vaknade skapligt idag, innan klockan ringde. Kanske inte var så konstigt eftersom fönstret var öppet och det är en byggarbetsplats utanför. Störde mej inte på det, utan låg kvar och drog mej en stund. Sen var det snabbfix inför barnmorskebesöket. Gjorde knappt några undersökningar.. Blodtryck, hjärtljud, SF-mått och kände hur bebisen låg. Känns som att varje besök tar 15 minuter, vilket det gör också, men det känns som för lite. Jag har inga problem med graviditeten, så det kanske är därför vi inte stannar så länge. Om tre veckor får han gärna komma ut och skrika lite.
Jag har börjat klättra uppåt mot min "gamla" kurva igen, vilket är skönt. Allting såg bra ut och lillskiten låg neråt med huvudet. Det har han alltid gjort. Känner bara sparkarna i övre delen av magen och högt upp mot revbenen. Ibland får han sej en liten kick och ska leka gymnast. Kör runt några varv och lägger sej på tvären. Bara han inte får för sej att göra det sen. Då blir jag sur. Här ska det inte göras några vändningsfösök inte.

En till varm dag, dock inte lika mycket sol. Jag ska börja fixa lite här hemma, sen kommer pappa och hälsar på en stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback