Mia.

Jag tycker att vi har världens bästa barnmorska. Mia. Jag kan inte jämföra med andra, men hon känns jättebra och vi har aldrig tänkt tanken på att byta. Idag träffade vi henne igen och troligtvis sista gången. Hon går på semester snart, så nästa inbokade besök innan beräknad förlossning får vi träffa Ylva, en annan barnmorska. Hoppas på att vi inte behöver det! :) Hjärtljud och SF-mått var bra. Bebisen hade trängt ner sej väldigt långt i bäckenet, så hon kunde inte känna om det var huvudet eller rumpan som var nere. Vi fick turen att se vår lilla son på ultraljud. Han är fixerad, men fortfarande ruckbar. Tror dock inte att han kommer vända sej nåt mer. Svaret på min mensvärk var att det börjar sätta igång, allting börjar mjuknas upp för att vidgas, just för att bebisen ska kunna komma ut. Kanske inte är så lång tid kvar då, som hon säger. Men, vi har inte tid just nu. Måste bli klara med huset. Haha! Nä, han kommer när han kommer. Resten ordnar sej. Räknar ändå med att gå över tiden.
Eftersom jag fick göra en ultraljudsundersökning på Teneriffa i januari så fick jag göra massa prover mot någon bakterie. Kommer inte ihåg vad det var för någon. Det är nåt nytt dom fått "order" om att göra på alla som bor i storstäder eller gjort undersökningar på sjukhus utomlands. För att inte få in den där bakterien på vårt sjukhus. Nåt sånt. Det var bara att göra tester lite här och var. Värsta var ju näsan. Gick knappt!!!!! Så himla obehagligt. Trodde att jag skulle klara mej i mitt liv utan den odlingen. Men nej, där kom den som ett brev på posten. Första barnmorskebesöket som tog en timme prick. Vi gick igenom hur graviditeten har varit, samt min syn på förlossningen och önskemål. Tar allting kom det kommer och är öppen för förslag. Vet inte alls hur det känns, så jag kan inte förbereda mej eller låsa fast mej vid vissa bedövningsalternativ.

Hamnade hemma hos mamma för lite frullebulle. Läste tidningen och kollade i reklamblad. Mamma har blivit med iPhone så jag hjälpte henne med att fixa för nedladdning av aplikationer. Nu sitter hon väl hemma och laddar ner allt hon bara kan ;) Kom nyss hem till vår lilla lägenhet som är stökig. Grejer överallt och kartonger som står staplade. Ska packa lite mer, sen köra iväg lite till huset. Vi har hela tvättstugan som vi kan ställa in grejer i så länge. Se där, då har jag lite att syssla med under dagen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback